Przejście do strony głównej

dydaktyka

Prowadzę przedmioty na 3. kierunkach:

Architektura Krajobrazu

Architektura Krajobrazu jest mi najbliższa ze wzgledu na zainteresowania naukowe, ale także upodobania do chodzenia po Bieszczadach, pływania żaglówkami po Mazurach, zjeżdżania na ty... po wodospadach w Alpach Julijskich (sporadycznie uprawiam canyoning).

Jest to pierwszy kierunek, do którego organizacji zostałem zaproszony przez prof. Aleksandra Böhma i jego zespół w 1998r. Jestem autorem ciągle zmieniającego się programu informatyki na tym kierunku.

A to prowadzone przeze mnie, dr inż. arch. Agnieszkę Ozimek, mgr inż. arch. kraj. Jacka Konopackiego, mgr inż. arch. kraj. Miłosza Zielińskiego:

Technologia informacyjna?>

Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów do metodologii projektowania przy pomocy komputerów.

CAD - projektowanie wspomagane komputerem?>

Jest to przedmiot realizowany w ramach projektowania zintegrowanego. Realizowany jest w taki sposób by uzmysłowić studentom rolę narzędzia CAD w projektowaniu. Temat realizowany na tym przedmiocie jest taki sam jak na przedmiocie projektowym. Oceny są ściśle związane z ocenami cząstkowymi uzyskiwanymi na przedmiocie projektowym.

Wizualizacja komputerowa obiektów architury krajobrazu?>

Celem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności wykorzystania oprogramowania CAD do modelowania i przekształcania powierzchni terenu. Ponadto umiejętności generowania ujęć perspektywicznych i wizualizacji projektu. Wykonywanie prostych analiz krajobrazowych.

Fizyka Techniczna

Wydział Fizyki Technicznej i Modelowania Komputerowego w momencie powstania prowadził jedynie kirunek Fizyka Techniczna. Zostałem włączony w tworzenie tego kierunku, ponieważ byłem na tym wydziale. Początkowo prowadziłem Grafikę Inżynierską i Technologie Multimedialne. Technologie Multimedialne pozostały w dalszym ciągu w mojej opiece. Prowadzę je wspólnie z mgr inż. Joanną Tarko.

Grafika Komputerowa i Multimedia

Opiekuję się specjalnością Grafika Komputerowa i Multimedia realizowaną na kierunku Informatyka na Wydziale Fizyki, Matematyki i Informatyki.

Oto lista prowadzonych przeze mnie przedmiotów prowadzonych na specjalności:

Modelowanie przestrzenne?>

W ramach kursu słuchacze zapoznają się z metodami i reprezentacjami grafiki komputerowej dla potrzeb modelowania przestrzennego. Omawiana jest podstawowa funkcjonalność aplikacji do projektowania przestrzennego takich jak: AutoCAD, 3DSMax. W trakcie laboratorium uczestnicy kursu wyrabiają umiejętności modelowania obiektów trójwymiarowych i ich zastosowania do reprezentacji obiektów rzeczywistych. Wykorzystane oprogramowanie to: MATLAB, AutoCAD, SketchUp, 3DSMax.

Wizualizacja i Animacja Komputerowa?>

Celem przedmiotu jest zaznajomienie z cechami systemów informatycznych jakimi są systemy Digital content creation i związanych z nimi artefaktów. Zaznajomienie z metodami modelowania scen dla renderingu komputerowego, nabycie przez studentów umiejętności modelowania oświetlenia, właściwości fizycznych obiektów, animacji i symulacji zjawisk przestrzennych, właściwego stosowania algorytmów dla uzyskania obrazów realistycznych.

Systemy CAx?>

Celem przedmiotu jest zaznajomienie z cechami systemów informatycznych jakimi są systemy wspomagania projektowania, wytwarzania, planowania produkcji, kontroli jakości (CAx) i związanych z nimi artefaktów. Ponadto wprowadzenie do dziedziny wiedzy związanej z systemami CAx. Historia i perspektywy informatyzacji w systemach CAx. W ramach przedmiotu realizowane jest studium przypadku w postaci obsługi informatycznej projektu hali przemysłowej

Pracownia problemowa?>

Celem przedmiotu jest wyrobienie praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów w zakresie nabytej w toku studiów wiedzy. Tematy projektów precyzowane są tak by ich realizacja obejmowała studium przypadku dotyczącego wybranego przedsięwzięcia informatycznego w zakresie grafiki komputerowej i multimediów. Realizacja tematu projektu obejmuje identyfikację potrzeb, wybór optymalnego środowiska i narzędzi informatycznych, implementację, optymalizację i testy wydajności. Projekty realizowane są w kilkuosobowych zespołach, co wymaga podziału zadań i ustalenia zasad współpracy.

Komunikacja człowiek-komputer (HCI)?>

Przedmiot ma na celu uwrażliwienie studentów na zagadnienia związane z użytecznością aplikacji oraz estetycznymi walorami oprogramowania i poprawnością kompozycji. W ramach zajęć wykonują oni grupowe projekty aplikacji internetowych, uwzględniając zagadnienia pozyskiwania danych od użytkowników, modelowania zachowań, oceny użyteczności itp. Przeprowadzają także testy użyteczności aplikacji przy współudziale użytkowników. Uzyskują dzięki temu kompetencje w zakresie efektywnej komunikacji ze specjalistami z wybranej dziedziny zastosowań, w szczególności pozwalające na redagowanie i analizowanie wymagań w przedsięwzięciach dotyczących tworzenia graficznych interfejsów aplikacji.

Przedmioty